Deelneming sinds 2018
Kook- en woonaccessoires
25 miljoen euro
Een distributeur van cookware versneld laten groeien door de verdere uitbouw en internationalisering van eigen merken, dat is het succesverhaal van LivWise. Die groei wordt ondersteund door schaalvergroting van de distributie-activiteiten in de Benelux en door twee bijkomende overnames sinds de instap van Dynamica.
Om de sterke afhankelijkheid van de oprichtster af te bouwen werd een volledig nieuw managementteam aangesteld met CEO, CFO en CMO. Daarnaast werd de rapportering geprofessionaliseerd.
De productportfolio werd uitgebreid met eigen merken als gevolg van de overnames van Anbel en Barbecook. Op vandaag heeft LivWise vier eigen merken: Barbecook, Point Virgule, Dotz en Rixx. Alle overnames werden succesvol geïntegreerd en er werd een nieuw ERP geïmplementeerd, inclusief e-commerce.
Om die groei mogelijk te maken werd ook een bijkomend magazijn van 5.000 m2 gebouwd en geïntegreerd. In de nabije toekomst zal de focus steeds meer op duurzaamheid komen te liggen.
De omzet van LivWise groeide van 10 miljoen euro in 2018 naar 25 miljoen in 2022. De eigen merken maken vandaag reeds meer dan de helft van de omzet uit. LivWise is geëvolueerd van een bedrijf dat afhankelijk was van één merk en de oprichtster naar een dynamische internationale speler met een gediversifieerd productportfolio en een sterk managementteam.