Schaalgrootte brengt ook onder de radar synergieën en optimalisatie teweeg.

— Emile Van der Taelen
 
GIGUE
 

Nieuwe impulsen voor Belgische mode

Gigue - Drie nieuwe winkels, een nieuw hoofdkantoor, een webshop, internationale groei en 30 procent meer omzet. In de zes jaar dat Dynamica Gigue onder handen nam, kreeg het modemerk een nieuwe boost. "We ondergingen een snelle evolutie, maar altijd met respect voor het merk en de medewerkers."

"Ingedommeld." Het is volgens Emile Van der Taelen, operationeel manager van het Belgische modemerk Gigue, de beste omschrijving voor het bedrijf in 2011. "Voor de komst van Cedric en Jan als aandeelhouders waren er haast geen investeringen. Hun nieuwe impulsen waren broodnodig." Er werd niet enkel geïnvesteerd in nieuwe winkels en een webshop. Ook bestaande verdeelpunten werden actiever aangesproken. "Vandaag selecteren we niet langer onze boetieks op locatie, maar vooral op kwaliteit. En de wil om samen met ons te groeien."

Gigue is vandaag niet meer wat het pakweg 10 jaar geleden was. Er waait een nieuwe wind.

Emile Van der Taelen

Samen met Emile staat Hilde Van Moer in voor de dagelijkse leiding. "Het aangename aan samenwerken met Cedric en Jan is dat ze een duidelijke toekomstvisie hebben. En dat ze vertrouwen hebben in hun werknemers. Met respect voor het bedrijf en de geschiedenis van het merk is Gigue vandaag niet meer wat het pakweg 10 jaar geleden was. Er waait een nieuwe wind." Om het exportpotentieel van Gigue ten volle te benutten werd het merk in 2017 overgelaten.

"Naast de investeringen bracht een opname in de portefeuille van Dynamica ook andere voordelen met zich mee dankzij schaalgrootte, waardoor onder de radar synergieën konden gerealiseerd worden, bv op gebied van verzekeringen, IT en andere diensten."